Nee, zowel het verzenden als het retourneren voor schoenen is geheel kostenloos binnen de Benelux, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven of overeengekomen. Vanwege het karakter van het product, kunnen onderhoudsproducten niet geretoutneerd worden.
Nee, u loopt geen enkel risico. Verzonden schoenen worden vooraf uitgebreid gecontroleerd voordat zij ons magazijn verlaten. Bovendien worden uw schoenen verstuurd als aangetekend pakket.
Uw online betaling wordt afgehandeld door Payment Service Provider Mollie.com. Mollie maakt het online betalen in deze webshop mogelijk met de online betaalmethode iDEAL, Sofort, PayPal en met de creditcards van VISA, MasterCard en American Express. Mollie zorgt voor de afhandeling van uw transactie. Essential is enkel verantwoordelijk voor de afhandeling van uw bestelling en Mollie voor de verwerking van uw online betaling. Ook refunds (restitutie) worden verzorgd door Mollie.
Kijk op de website van mollie.com voor meer informatie over online betalingen via Mollie.
In de regel biedt Essential uw bestelling dezelfde werkdag aan ter verzending bij post.nl. Indien vòòr 15.00 u besteld. Onze ervaring is dat in vrijwel alle gevallen u de volgende (werk-)dag uw bestelling in huis hebt. Op zondag wordt er niet bezorgd. U ontvangt tevens een Track & Trace code waarmee u uw pakket zelf online kunt volgen. In een enkel geval is een bepaalde maat niet direct te leveren en duurt de levering 3 tot 5 werkdagen. In dat geval staat dat aangegeven bij de door u gekozen maat van de betreffende schoen.
Retourneren:
Webaankopen mogen binnen de wettelijke termijn van 14 dagen kosteloos geretourneerd worden, mits de schoenen geen zichtbare draagsporen hebben.
Ruilen:
Ruilen via de webshop is helaas niet mogelijk. Mocht u een ander artikel of maat wensen kunt u een nieuwe bestelling plaatsen in onze shop en het eerder bestelde artikel retourneren. Ruilen in onze winkel is wel mogelijk: Promenade 44, Uden.
Voor alle aangeboden producten geldt de wettelijke garantie. Als er sprake is van garantie, dan zorgt Essential voor contact met en eventueel bemiddeling met het betreffende merk. Het betreft dan herstel, vervanging of -als er geen oplossing meer is- het restitueren van (een deel van of het gehele) aankoopbedrag.
U kunt klachten over een geleverd product of over onze dienstverlening online bij ons indienen. Gaat u daarvoor naar ons contactformulier en vul bij Onderwerp "Klacht" in.
U ontvangt van ons binnen twee werkdagen een ontvangstbevestiging en u krijgt dan binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie van ons.